Previous Next Play Pause
صادرات نیروی انسانی بجای محصولات دانش بنیان فاجعه بار می شود صادرات نیروی انسانی بجای محصولات دانش بنیان فاجعه بار می شود
ارزش گذاری دارایی های نامشهود استارت آپ‌ها باعث رونق اقتصادی می شود ارزش گذاری دارایی های نامشهود استارت آپ‌ها باعث رونق اقتصادی می شود
هفت نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی فیوچراستارز هفت نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی فیوچراستارز
پاویون مجازی ایران در جیتکس ۲۰۲۱ پاویون مجازی ایران در جیتکس ۲۰۲۱

بریده جراید

رسانه

گالری تصاویر

اخبار اتاق ها

 

تبلیغات

شرکای رسانه



هبود فضای کسب‌وکار صنعت گردشگری در گرو توسعه بازاریابی و تبلیغات

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی از طریق ایجاد تضمین‌های سرمایه گذاری، تسهیل فرایند

صدور مجوزها و شفاف سازی نحوه نظارتها، توسعه بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف را از جمله راهکاری بهبود فضای کسب و کار در حوزه گردشگری دانست.

پانزدهمین نشست کمیته مشورتی گردشگری شب گذشته در هتل هما و با حضور رییس و دبیر کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران، مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فعالان بخش خصوصی و غیره برگزار شد.

احمد اصغری در ابتدا از غیبت نمایندگان نهادهای تصمیم گیر و دخیل در امر گردشگری از جمله وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان محیط زیست، وزارت امور خارجه، نیروهای نظامی و امنیتی، وزارت راه و امور شهرسازی، شهرداری‌ها، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای قانون گذار گلایه کرد.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با اشاره به مهمترین رویکرد در توسعه کسب و کارهای گردشگری و به تبع آن توسعه اشتغال و تولید، گفت: بر این اساس باید شاهد افزایش خدمات گردشگری از طریق افزایش سهم جذب گردشگران باشیم.

وی تصریح کرد: بهبود واقعی فضای کسب و کار بر مبنای رویکرد نهادگرایی جدید است که در آن توجه ویژه به بهبود قوانین و مقررات صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود تا هزینه‌های تولید از طریق بهبود فضای کسب و کار کاهش یابد.

اصغری با اشاره به برخی از راهبردهایی که می‌تواند موجب بهبود فضای کسب و کار در حوزه گردشگری شود، ادامه داد: باز بینی و باز طراحی در قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مردمی و نهادهای بازار یکی از موارد مذکور است زیرا علت تاکید بر تغیر متولیان آن این است که اساساً نهادهای متولی نسبت به قوانین و مقررات و رویه‌های خود تعصب داشته و نسبت به تغییرات واکنش شدید و جزمانه دارند. بنابراین نهادهای بازار که ذی نفعان واقعی این فرایندها هستند، مشکلات موجود را بهتر درک نموده و نسبت به پیشنهاد و توجیه آن اقدام می‌کنند.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران تشویق و حمایتهای مادی و معنوی از کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای نوپا را امری ضروری دانست و افزود: امروزه 80 درصد از کسب و کارهای موفق دنیا بر مبنای اینترنت و دیجیتال پایه گذاری شده‌اند و عمدتاً کسب و کارهای نوپا هستند که قدمت زیادی ندارند. حمایت از این نوع کسب و کارها که در ابتدا قدرت زیادی ندارند می‌تواند پشتوانه‌های قوی برای آینده آن‌ها و تبدیل شدن به نیروهای کار مولد را فراهم آورد.

وی حذف و کاهش مجوزهای غیر ضروری و ایجاد پنجره واحد در اعطای مجوزها، جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی از طریق ایجاد تضمین‌های سرمایه گذاری، تسهیل فرایند صدور مجوزها و شفاف سازی نحوه نظارتها، توسعه بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف، توسعه گردشگری طبیعی و روستایی (عشایری) و اقامتگاههای بوم گردی، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط را از دیگر راهکارهای مهم برای بهبود فضای کسب و کار دانست.

اصغری با اشاره به اینکه ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری در پایگاه‌های ملی وجهانی، واگذاری بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی، حمایت از ایجاد و راه‌اندازی موزه‌های غیر دولت، توجه به رونق صنایع‌دستی و توسعه زمینه‌های تولید آن نیز می‌تواند رونق گردشگری را رقم بزند، خاطرنشان کرد: در اولویت قرار دادن تخصیص منابع مالی و اعتبارات از صندوق ذخیره ملی و سایر بنگاه‌های توانمند مالی و اقتصادی به پروژه‌های فعال در بخش گردشگری، تدوین برنامه جامع در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی و مناطق گوناگون جغرافیایی جهت توسعه گردشگری با رویکرد توسعه پایدار و تشکیل کارگروه‌های تخصصی از فعالین بخش خصوصی و دعوت از آن‌ها برای مشارکت در امر سیاست‌گذاری‌های صنعت گردشگری در ابعاد خرد و کلان نیز از دیگر راهکارهایی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.







تماس با ما


اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی
تلفن: 88530751-021
فکس:88511721-021
JoomShaper