سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح های کلیدی وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارائه گزارشی از طرح های کلیدی این وزارتخانه در سه سال آینده، میزان سرمایه گذاری اجرای این طرح‌ها را حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دانست که بیشتر آن توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، دکتر اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی طرح های کلیدی و محورهای پراهمیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی را موتور اصلی پیشرفت کشور دانست و بر ضرورت رفع چالش های پیش روی طرح ها و برنامه‌های کلیدی این وزارتخانه تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرح های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: این طرح ها خصوصا اجرای دولت الکترونیک و دولت همراه از اهمیت ویژه ای برای توسعه کشور برخوردار است و دولت تدبیر و امید مصمم است نسبت به تکمیل و اجرای این طرح ها اقدام کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی و تسهیلات مورد نیاز بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست در جلسه ای با رییس کل بانک مرکزی و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، در خصوص نحوه تامین منابع و تسهیلات مورد نیاز تصمیم گیری مشترکی انجام دهند.

در این جلسه که رییس کل بانک مرکزی و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از طرح های کلیدی این وزارتخانه در سه سال آینده، میزان سرمایه گذاری اجرای این طرح‌ها را حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دانست که بیشتر آن توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست نیز در این نشست گزارشی از وضعیت پست تا پیش از آغاز دولت یازدهم ارائه کرد و با اشاره به کاهش کیفیت فعالیت‌ها، افزایش حجم نیروی انسانی و زیان‌ده بودن شرکت پست در سالهای گذشته، اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات و حرکت به سمت توسعه خدمات پستی را تشریح کرد.

طرح توسعه شبکه پهن باند در چارچوب شبکه ملی اطلاعات، توسعه و تکمیل زیرساختهای خدمات و محتوای الکترونیکی، طرح ملی نظارت بر طیف امواج رادیویی، طرح توسعه خدمات ICT برای روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، ارائه خدمات نوین پستی، توسعه فناوری فضایی و حفظ نقاط مداری و ایجاد و توسعه شهر ICT و کریدورهای علم و فناوری از جمله طرح‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی







تماس با ما


اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی
تلفن: 88530751-021
فکس:88511721-021
JoomShaper