گسترش همکاری‌های حوزه‌ی ICT بخش خصوصی ایران و هند

 حضور هیات هندی در ایران در صنعت ICT

  

در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با هیات تخصصی فعالان هندوستان ، طرفین بر لزوم گسترش همکاری ها در عرصه ICT تاکید کردند.

به گزارش سیتنا، دکتر عبدالرضا بهادری فرد، در این جلسه اظهار داشت: ایران و هندوستان با وجود قدمت تاریخی و فرهنگی ، مشترکات زیادی داشته و این مهم زمینه ساز همکاری های مشترک دو کشور را در ابعاد مختلف فراهم می آورد.

معاون توسعه صنعت و اعتبار سنجی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که دولت یازدهم امکانات و پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آورده است گفت: ایران با وجود 37 میلیون کاربر اینترنت پرسرعت و 76 میلیون مشترک تلفن همراه ، بیش از 57 هزار کیلومتر فیبر نوری و جمعیت جوان فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم کرده است.

بهادری فرد فرصت های سرمایه گذاری در بخش کاربردهای فاوا در کشور را گسترده عنوان کرد و گفت: مشارکت در اجرای برنامه های توسعه دولت الکترونیکی ، مشارکت در پیاده سازی زیر ساخت های اینترنت اشیا، مشارکت در اجرای برنامه های توسعه بانکداری الکترونیکی از جمله این موارد است.

وی همچنین ایجاد پیام رسان های ایرانی ، توسعه موتور های جویشگر ایرانی ، ارتقای ظرفیت و هم افزایی شرکت های تولید نرم افزار و بازی های رایانه ای و توسعه نرم افزار های کاربردی در جامعه با تمرکز بر گوشی های هوشمند را از جمله اهداف سرمایه گذاری در بخش سرویس و نرم افزار در کشور ایران دانست.

وی در ادامه با بیان این که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصاد دنیا روز به روز در حال افزایش است ادامه داد: فعالان بخش خصوصی ایران و هندوستان با تعامل هم می توانند فعالیت های مهمی را در بخش نرم افزار های کابردی و تولید محتوا ایفا کنند.  

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی







تماس با ما


اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی
تلفن: 88530751-021
فکس:88511721-021
JoomShaper