"واقعیت افزوده" با نسخه جدید سیستم‌عامل اپل

شرکت اپل در ماه سپتامبر 11 IOS را به شکل رسمی منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، iOS 11 واقعیت افزوده را تکامل می‌بخشد و آیفون 88 به مدد آن دارای هوش مصنوعی قدرتمندی خواهد بود و همچنین آیپد را به جایگزینی شایسته برای لپ‌تاپ  تبدیل خواهد کرد.

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل در "کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان" (WWDC) خبر از عرضه نسخه جدید این سیستم عامل را داد و اظهار داشت که این نسخه که به همراه گوشی جدید این شرکت عرضه خواهد شد از یک هوش مصنوعی جدید و امکانات تکامل واقعیت برخوردار است.

فناوری تکامل واقعیت با استفاده از حسگرهای تلفن همراه می‌تواند عمق میدان، نور محیط و حرکت اجسام را شناسایی کرده و توسط این ابزار، اشیای دیجیتالی را به طور کاملا طبیعی در دنیای واقعی قرار دهد.

اپل با بازبینی در سیستم عامل آیپد(ipad) کاری کرده تا عملکردش شباهت بیشتری به رایانه‌های این شرکت تحت عنوان "مک"(Mac) داشته باشد.

کنفرانس "WWDC" دیروز در سن خوزه ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد که تیم کوک در آن به معرفی این نسخه پرداخت و با انتشار اسلایدها و تصاویری اجازه داد تا حاضران و بینندگان در سراسر دنیا به این نسخه سرکی بکشند.

وی خطاب به حاضرین در کنفرانس گفت: امروز بهترین کنفرانس "WWDC" طول تاریخ است و ما حرف‌های زیادی راجع به امروز خواهیم داشت؛ حرف‌های بسیار زیاد.

در ذیل به معرفی برخی قابلیت‌های اضافه شده به سیستم‌ عامل IOS خواهیم پرداخت:

Apple Pay

سیستم پرداخت الکترونیک اپل (Apple Pay) برای نیمی از خرده‌فروشان در آمریکا تا آخر امسال در دسترس خواهد بود. همچنین می‌توان از آن برای نقل و انتقالات دونفره نیز استفاده کرد. ضمن این که در این نسخه می‌توان از حسگر اثر انگشت برای انجام پرداخت‌ها استفاده کرد.

Siri

دستیار هوشمند اپل(Siri) در نسخه جدید از یک صدای مرد با لهجه آمریکایی نیز بهره می‌برد و گفته می‌شود بیان هر دو صدای مذکر و مونث شیواتر و رساتر شده است.

"Siri" می‌تواند زبان انگلیسی را به سرعت به زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی ترجمه کند.

جالب است بدانید "Siri" به مطالعه و یادگیری موضوعات مورد علاقه شخص می‌پردازد و با دیگر دستگاه‌های شخص به اشتراک می‌گذارد. البته این اطلاعات تنها بین دستگاه‌های هر شخص منتقل می‌شود.

دوربین

اپل با اضافه کردن ویدیوی "HEVC" تراکم موثر بیشتری را ارائه کرده است.

"HEVC" یا کدگذاری ویدیویی پربازده از استانداردهای در حال توسعه فشرده‌سازی ویدیو است. این فناوری نسبت فشرده‌سازی را دو برابر می‌کند و کیفیت "8K UHD" را در بر می‌گیرد.

کیفیت عکس‌ها نیز با بهبود پردازش نور، تثبیت چشمی تصویر، استفاده درست و به اندازه از فلش و قابلیت "HDR" ارتقا یافته است.

عکس‌های زنده (Live Photos) را نیز می‌توان مرتب کرد و ترتیب نمایش آن‌ها را به دلخواه تعیین کرد.

Control Center

این قسمت اکنون در یک صفحه مستقل با عمق بیشتر در یک اسلایدر سه بعدی دیده می‌شود.

صفحه در حالت قفل و مرکز پیام‌ها

این دو قسمت با هم تجمیع شده‌اند، بنابراین کاربران می‌توانند وقتی دستگاه قفل است با سمت چپ رفتن به مرکز پیام‌ها و با راست رفتن به دوربین دسترسی داشته باشند.

نقشه‌ها

اپل اکنون نقشه‌های طبقات مختلف مراکز خرید و فرودگاه‌ها را به نقشه اضافه کرده است. بنابراین کاربران با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانند سفرهای خود را بهتر برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

ابزار جهت‌یابی نیز اکنون خط‌های مختلف مسیر و همچنین محدودیت سرعت را نشان می‌دهند.

با فعال کردن قابلیت "مزاحم نشوید" در حین رانندگی ایمن رانندگی خواهید کرد، چرا که این قابلیت از نمایش پیام‌های ورودی جلوگیری می‌کند. البته می‌توان تعیین کرد که کدام گونه از پیام‌ها و از چه کسانی دریافت شود یا خیر.

App Store

اپل کاملا "اپ استور" را بازطراحی کرده است.

یک نوار ابزار جدید به نام "امروز" (Today) قرار داده شده که برنامه‌ها

و مقاصد توسعه‌دهندگان به صورت روزانه در آن گنجانده می‌شود.

نوار ابزار بازی‌ها همه چیز را راجع به بازی‌ها و اتفاقاتی که برایشان می‌افتد نظیر خریدهای داخل بازی، مراحل جدید و بروزرسانی‌ها به نمایش می‌گذارد.

اپل یک نوار ابزار نیز به نام خود خواهد داشت که ویژگی‌ها و نمودارهای هر برنامه را نشان خواهد داد.

شرکت اپل اعلام کرد این نسخه را به صورت رسمی در ماه سپتامبر به طور کامل عرضه خواهد کرد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی







تماس با ما


اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی
تلفن: 88530751-021
فکس:88511721-021
JoomShaper